28 de juny del 2007

L'alternativitat de les Converse

Converse sempre s'ha presentat, des del seu sorgiment de les pistes de bàsquet al carrer, com una marca alternativa, com a mostra, per a qui la porta, de revelació amb el que és convensional i amb el sistema en general. Com una contra-cultura contestatària.
A la seva propia web (www.converse.com) presenten el seu producte així:
“Qualsevol pot canviar el món. [...] Quan compres un producte Converse red shoes – potser ho fas perquè és guai, perquè és vermell*, o per ambdues coses – part dels diners van destinats a una fundació global de lluita contra la SIDA, tuberculosis i la malària.
Compra Converse – com ja faries de totes maneres- i entra en un moviment global. És un bon comportament arreu on vagis”
*Amb “vermell” fa un joc de paraules amb el nom la marca: Converse RED shoes que, curiosament, és el color que és relaciona amb el moviment revolucionari.

Aquesta mostra de alternativitat pretén marcar tendència entre el joves que, massa sovint, ens deixem enganyar.
L'empresa Converse Inc. és propietat en un 100% de l'empresa Nike.
Nike (i amb ella Converse) està aucsada, entre d'altres coses de:
- 19 violacions de drets de treball funamentals
- Han suprimit més del 20% de llocs de treball des del 1998
- Més de 10 mil milons de dòlars de vendes anuals.
- Té activitat a més de 7 països financers
- 1 acte de delinqüencia financiera
- La direcció guanya més de 200 vegades el sou base dels EEUU (6$/hora)
- 4 actes de corrupció directa o lobbying
- 3 actes de marketing dubtosos.
- (...)

Vols canviar el món, com et proposa Converse? No vesteixis amb qui l'esclavitza i el destrueix.